DOMOV

  

ARHIV

  

VPL

  

SLA

  

EMOBILEN

  

PRIREDITVE

  

IT

  
KONTAKT
   
      
 
         

ARHIV NOVIC

2019     2018     2017     2016     2015     2014     2013     2012     2011     2010     2009      

Prejsni mesec       Junij 2019       Naslednji mesec
Po To Sr Če Pe So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Nazaj na prvo stran




051 350 410
stojangrgic@yahoo.com


Beleženje prisotnosti na delu
Izdelava internetnih strani in Programske rešitve


Lean Rešitve d.o.o.

ZZI d.o.o.

Primer dobre prakse

Predstavitev podjetja Pantal d.o.o.

Obiskali smo podjetje Pantal d.o.o., s sedežem v Šempetru pri Novi Gorici. Namen obiska je bil spoznati nove tehnološke smernice skladiščnega poslovanja. V podjetju Pantal d.o.o., so pri prenovi procesa temeljito pozornost posvetili posodobitvi nabavne in prodajne verige ter skladišča. Temeljni cilj je bila uvedba lokacijsko vodenega skladišča ter črtne kode za vse artikle.

 Predstavitev podjetja

Podjetje Pantal d.o.o. je hitro rastoča gospodarska družba ustanovljena leta 1999 in je v slovensko-italijanski lasti. Spadamed večje v skupini podobnih podjetij, ki delujejo na področju Hrvaške, Italije in Slovenije. Pokriva pretežno slovensko tržišče, ciljne skupine kupcev pa so izdelovalci stavbnega pohištva, izvajalci zaključnih del v gradbeni panogi, gradbena podjetja ter trgovine na debelo in drobno. Tržišču ponuja široko paleto visokokakovostnih izdelkov. Dejavnosti podjetja se delijo na področja prodaje okovja za stavbno pohištvo, za aluminijaste, PVC ter lesene proizvode, polikarbonatne ter poliuretanske kritine in končne izdelke stavbnega pohištva (protipožarna vrata, protivlomna vrata, zaščitne mreže, notranja vrata) ter stroje za izdelavo stavbnega pohištva itd. (Podjetje Pantal, 2009).

Podjetje Pantal d.o.o. je v prejšnjem obdobju splošne rasti in povpraševanja na področju gradbeništva, vložilo sredstva in prizadevanja v posodobitev nabavne in prodajne verige ter skladiščenja. Celoten proces prenove poslovanja je primer dobre prakse, predvsem za manjša podjetja, ki so s svojo uspešnostjo prisotna predvsem na slovenskem veleprodajnem in maloprodajnem trgu. Prenova procesov je bila zasnovana ob predpostavki, da morajo v podjetju ob boljši in cenejši logistiki ohraniti tržni pristop na celotnem trgu ter poskušati izvajati dostavo posameznim kupcem, v časovnih okvirih 24 ur.

Cilj prenove procesa v podjetju Pantal d.o.o., je bila uvedba lokacijsko vodenega skladišča ter črtne kode za vse artikle, ki jih tržijo.V prvem koraku prenove, so sprejeli odločitev, da bodo vse artikle ob vhodu v skladišče označili s črtno kodo, če to niso opravili že dobavitelji. V osnovnem zapisu o posameznem artiklu so poleg svojih identifikacijskih številk, dolgega in kratkega opisa, uvedli tudi dve novi polji, ki sta namenjeni označevanju artikla s črtno kodo. V prvem polju so vse izdelke označili po sistemu GS1, tako da so jih označili s predpono 20, ki je za vse uporabnike brezplačna. Ostalih 10 polj pa predstavlja naraščajoče številke posameznih artiklov, ki še nimajo pripadajoče črtne kode. V drugo polje pa so vnesli črtno kodo po GS1, ki jo posamezni dobavitelji sami tiskajo na svoje artikle. Naveden sistem jim omogoča prehod iz lastnega, v dobaviteljevo označevanje, brez vidnih težav v zapisu posameznega artikla. Ob sporočilu svojim dobaviteljem, da uporabljajo črtno kodo za vodenje vhodnega blaga in skladišča, se je število artiklov, ki so že imeli črtno kodo v dveh letih dvignilo iz 10 % na 80 %.

Ob poznavanju problemov skladiščenja posameznih artiklov, so v podjetju Pantal d.o.o. uvedli moderen način skladiščenja. Skladiščni sistem uporablja lokacijsko vodenje hrambe blaga, s spoštovanjem sarž in uporabe ročnih terminalov za posamezna komisioniranja in izdajanja blaga. Sistem omogoča online inventuro, kar pomeni sprotno sledenje stanju zalog, z vsemi rezervacijami in izdajami blaga.

Avtomatski zajem podatkov je podjetju Pantal d.o.o. prinesel prednosti, ki so najbolj opazne pri hitrejšem in natančnejšem zajemu podatkov. Z uvedbo avtomatskega zajema podatkov so v podjetju znižali napake na 0,1 % letno.

 Ureditev oskrbne verige do dobaviteljev

V drugi fazi projekta so dobavitelje obveščali o ureditvi oskrbne verige, ob vhodu v skladišče. Poskušali so nadzorovati nabavne tokove in jih ustrezno pripraviti za izvajanje vitke nabavne logistike. V ta namen so izbrali največjega dobavitelja, ki je tudi tehnično in tehnološko ustrezal zahtevam po uvedbi principov vitke nabave. Izbrali so podjetjeMaco, ki predstavlja 60 % postavk v podjetju Pantal d.o.o. in s svojo raznolikostjo zavzema večji del artiklov, ki jih podjetje trži.

V dogovoru z dobaviteljem so vsa naročila, ki jih je podjetje Pantal d.o.o. izdalo, poskušali dobaviti v čim bolj enotnem pakiranju in dostaviti s predhodno računalniško najavo. S takšnim pristopom, je podjetje Pantal d.o.o. dobilo najavo o dospeli pošiljki z ustreznim tovornim listom, vsaj 48 ur pred tem. Označene palete s SSCC kodo jim omogočajo, da palete hranijo na lokacijah, ne da bi jih pred tem razstavili na posamezne postavke. Prednost navedenega sistema predstavlja 10 % do 15 % prihranka pri delu skladiščnikov, od vhoda komisioniranja do predaje.

 Ureditev prodajne logistike

V primeru prodajnih enot, ki se dostavljajo kupcem, je za uvedbo vitke prodajne verige pomembno komisionirati in izdelovati pakete po principu GS1, ki so označeni s SSCC kodo. Komisionirne pakete, označene z ustrezno SSCC kodo nato različni logisti dostavljajo po vsej Sloveniji. V podjetju Pantal d.o.o omogoča izdelava tovornega lista po takšnem principu, sledenje dostave blaga, od skladišča do posameznih izvajalcev logistike ter do kupčevega prevzema paketov. 

 Ugotovitve

Ugotovili smo, da je podjetje Pantal d.o.o. z integralnimpristopom prenove celotne verige, od dobavitelja do kupca, postavilo moderno upravljanje logističnih verig, ki v primeru težke gospodarske situacije, omogočajo zniževanje stroškov ob zanesljivem upravljanju zalog na celotni poti. Znanje, ki ga je podjetje pridobilo, je mogoče uporabiti tudi ob prodajnih aktivnostih drugih podobnih vrst blaga, ki so odvisne od stroškov logistike. 

Avtor: TJAŠA GOLJEVŠČEK

         
Vse pravice pridržane lognet © 2019

Postavitev spletnega mesta in gostovanje PROLOG d.o.o., Logatec 1990 - 2019
Brez sejnih piškotov ta spletna stran ne more delovati pravilno